شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

رژيم خانگي موثر براي درمان چاقي

۶ بازديد

ادعا شده است كه رژيم عسل و ليموترش يك راه خانگي خيلي مؤثر براي كاهش وزن و لاغري است. اين رژيم بر پايه‌ي نوشيدن يك ليوان آب گرم بهمراه يك قاشق غذاخوري عسل و آبليموي تازه در صبح و با شكم خالي طراحي شده است.

 

البته رژيم عسل و ليموترش بايد با اصول ديگر كاهش وزن و لاغري تركيب شود تا از آن جواب بگيريد.

ادعا شده است كه رژيم عسل و ليموترش يك راه خانگي خيلي مؤثر براي كاهش وزن و لاغري است. اين رژيم بر پايه‌ي نوشيدن يك ليوان آب گرم بهمراه يك قاشق غذاخوري عسل و آبليموي تازه در صبح و با شكم خالي طراحي شده است.

 

البته رژيم عسل و ليموترش بايد با اصول ديگر كاهش وزن و لاغري تركيب شود تا از آن جواب بگيريد.

يك نوشيدني گوارا و لاغر كننده

 

مزاياي عسل

عسل منبع ريبوفلاوين، ويتامين B6، آهن و منگنز، و سرشار از تركيبات فنلي است كه بعنوان آنتي‌اكسيداني قوي عمل مي‌كند. آنتي‌اكسيدان‌ها به جلوگيري از آسيب‌هايي كه توسط راديكال‌هاي آزاد ايجاد مي‌شوند كمك مي‌كند. صدمات راديكال‌هاي آزاد هم معمولاً با تصلب شرايين و بيماري‌هاي قلبي عروقي همراه مي‌شود.

 

وب‌سايت BabyInfoCenter.com ادعا مي‌كند عسل با حل كردن سلول‌هاي چربي، و عمل كردن همچون قابضي براي خشك كردن مواد چرب موجود در سلول‌هاي چربي، به لاغري كمك مي‌كند. اما اين ادعا بر پايه‌ي هيچ دانش علمي نيست.

 

مزاياي ديگر عسل هم عبارت است از اثرات افزايش انرژي و خواص درماني‌اش بر زخم‌ها.

 

ملاحظات در مورد عسل

مزاياي عسل، بسته به اين است كه پردازش شده باشد يا نه. عسل خام، عسلي است كه پاستوريزه، شفاف و فيلتر نشده است. در دائره‌المعارف مواد غذايي شفا دهنده، نوشته‌ي مايكل موري، گفته شده است كه عسل خام داراي مواد غذايي سالم بيشتري است كه در عسل‌هاي پردازش شده از بين رفته است.

 

موري در ادامه توضيح مي‌دهد كه عسل خام حاوي مواد گياهي شناخته شده‌اي است كه بعنوان حفاظت در برابر باكتري‌ها، ويروس‌ها و قارچ‌ها شناخته شده‌اند.

 

ماموريت ويتامين سي

آنطور كه مشخص است، ۴ قاشق غذاخوري آبليمو، نيمي از ويتامين سي مورد نياز شما در روز را تأمين مي‌كند. ويتامين سي نيز بعنوان يك آنتي‌اكسيدان، از شما در برابر آسيب‌هاي راديكال‌هاي آزاد و مواد سمي محافظت مي‌كند. اين ويتامين به كاهش سطح كلسترول كه اغلب با بيماري‌هاي قلبي، سكته‌ي مغزي و سرطان در ارتباط است نيز، كمك مي‌كند.

 

كاهش وزن و لاغري : در دائره‌المعارف مواد غذايي شفا دهنده، متخصص تغذيه مايكل موري مي‌گويد كه ماموريت اصلي ويتامين سي، توليد كلاژن، ماده‌ي پروتئيني اصلي بدن انسان است.

 

كلاژن است كه بدن شما را از طريق ساختارهايي همچون غضروف، بافت‌هاي همبند، رباط‌ها و تاندون‌ها در كنار هم نگاه داشته است.

 

اهميت محتواي اسيدي

ليمو ترش، بعنوان يك ماده‌ي غذايي خيلي اسيدي در نظر گرفته مي‌شود. اسيد سيتريك درون آبليمو، براي جلوگيري از ايجاد سنگ كليه، دفع كلسيم را كاهش مي‌دهد. در كتاب استاد پاك كننده‌ها، نوشته‌ي استنلي باروز، گفته شده كه اسيدي بودن ليموترش، به تجزيه‌ي مخاطي انباشته شده در غشاي سلولي كمك مي‌كند.

 

بهمين دليل، باروز ادعا مي‌كند كه ليموترش يك پاكسازي كننده‌ي دروني عالي است.

 

ماموريت آب

در اين رژيم، اولين چيزي كه در صبح خورده مي‌شود، بايد آب گرم بهمراه آب ليمو ترش تازه و عسل باشد. انجمن Reader’s Digest توصيه مي‌كند كه در روز حداقل ۸ تا ۱۲ ليوان آب بنوشيد. وب‌سايت Babyinfocenter.com هم ادعا مي‌كند كه آب به از بين بردن يبوست و پاكسازي بدن شما از سموم كمك مي‌كند.

 

آب همچنين به هضم غذا و حمل و نقل و جذب مواد مغذي و حياتي در سراسر بدن نيز كمك مي‌كند. در صورتي كه به اندازه‌ي كافي آب ننوشيد، بدنتان دچار كم آبي شده و دچار خستگي، يبوست و سرگيجه خواهيد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.